SEO aneb umění zaujmout

Optimalizace stránek? Pro uživatele nebo pro vyhledávací roboty? Je cílem či jen nástrojem? První místo ve vyhledávání není zdaleka vše.

Jak to tedy je se SEO optimalizaci?

SEO je mantrou tvorby webových stránek dneška. SEO, optimalizace www stránek pro vyhledávače, by mělo mít smysl a mělo by přinášet přidanou hodnotu k obsahu i k struktuře webu. Nejedná o nějakou tajuplnou magickou disciplínu, kdy pohledem do věštecké koule umístíme tvořené webové stránky na první strany vyhledávacích serverů, ale jedná se živou a stále pokračující snahu napsat webovou prezentaci smysluplně a zajímavě pro návštěvníky. Potenciální návštěvník určitě musí www stránky nejdříve nalézt. Chce najít rychle informaci, která ho zajímá a o kterou mu jde. Webová prezentace by měla návštěvníka také zaujmout obsahem a designem, aby měl motivaci si web prohlédnout a přečíst si ho. Aby dal vědět lidem okolo něj, že takové stránky existují a má smysl je navštívit, např. prostřednictvím sociálních sítí Facebook, Twitter a G+.

SEO jako bezbarvé texty, nastavená struktura nadpisů, opakující se klíčová slova, registrace do fulltextů, registrace do katalogů a zajištění zpětných odkazů. Mechanický standard pohledu na věc, který přechází v šablony a jediným měřítkem úspěchu je pozice ve vyhledávačích. V honbě za ní někteří přidávají SEM. SEM, marketing ve vyhledavačích, umí za stanovenou cenu opravdu nechat web vylétnout na první místa ve vyhledávačích a v katalozích. Ale co dál? V záplavě podobných webů se sice webová prezentace prodere vyhledávačem, ale pak narazí na uživatele. Podařilo se „zaujmout“ vyhledávače, ale konečný verdikt nad www stránkami má jejich návštěvník. Ten žije ve světě mikroblogů, zkratek a streamovaných videí. Je těžké ho zaujmout. Pokud s návštěvníkem jako uživatelem webového systému tvůrce nepočítá už od začátku, přeskočí návštěvník jednoduše jinam, protože ho stránky nezaujmou, i když pozice ve vyhledávačích je výborná.

SEO tedy není mechanickou záplatou ve struktuře www stránek dle obecně známých pravidel. SEO by si mělo klást vyšší cíl, zaujmout ne jenom vyhledávače, ale přímo uživatele. K tomu patří originální design, user friendly interface (optimalizovaná rychlá databáze, přehlednost rubrik, jasná a srozumitelná struktura webu, ...) a kvalitní obsah. Obsah umí přinést copywriting, tedy texty webové prezentace, které obsahují požadovanou informaci, lehce se čtou, zaujmou návštěvníka a zároveň vyváženě obsahují klíčová slova. Web by měl být živý, měl by se vyvíjet jako internetový prostor kolem něj a pružně na své okolí reagovat. Web by měl přinášet stále něco nového a tím návštěvníka motivovat, aby se vracel zpět. Web by se neměl stát statickou mechanickou věci bez vývoje a bez historie. Kvalitní SEO optimalizace webu tedy nikdy nekončí a jejími klíčovými parametry jsou dlouhodobá návštěvnost a kladné reakce návštěvníků. Ty teprve ukazují, zda je web atraktivně napsaný, vyvíjí se a dokáže své návštěvníky neustále oslovovat.

Naše heslo

SEO optimalizace bez magie

Právo na přední pozice ve vyhledávačích má každý kvalitní web.

O nás

Podporujeme

Charitativní projekt Mateřství-úl

Spolupracujeme

WebTEK

AZMEDIA-UL

Spoléhají na nás

Internet werbung media

Důvěřují nám

PROVOTECH s.r.o.

Kontakt
Eduard Horníček
Work:
Neštěmická 727/29
Krásné Březno, Ústí nad Labem   400 07
Česká republika
Mobil +420 725 353 425
Email:
Náš profil na Google+
Články

SEO aneb jaký je cíl vašich www stránek?

Na internetu existují tisíce alternativ pro dotaz. Pro jakýkoliv dotaz, který napíšete do vyhledávače, se vyrojí tisíce webů, které se vás budou snažit „ulovit“. Protože je člověk líný tvor, chce výsledek hned, nejlépe z první strany výsledků ve vyhledavači. A právě zde vstupuje do hry SEO, optimalizace pro jádra vyhledávacích serverů. Pokud jím podstoupíte, měli byste to být vy, koho člověk najde a na čí stránky se podívá. Měli byste, ale nemusíte.

Jak vést eshop?

Mít vlastní internetový obchod je podnikání jako každé jiné. I zde je nutné zaujmout zákazníka, umět se zákazníkem komunikovat a správně mu nabídnout své služby nebo produkty. Eshop by měl být vizitkou provozovatele a to hned po několika stránkách. Eshop by měl provozovatele ukázat jako důvěryhodného partnera, který je schopen nabídnout právě to, co zákazník potřebuje.

Všechny články